Facebook YouTube Instagram LinkedIn
14821

TENS

autor: Maciej Zakrzewski, fotografie wykonane podczas Festiwalu Kalejdoskop

TENS

Spektakl bierze udział w Opolskiej Sceny Tańca.

Spektakl Tens eksploruje temat ciała jako generatora, przekaźnika i odbiornika energii. Artystka poszukuje organiczności wynikającej z przepływu odczuć fizycznych, wibracji, podążania za głosem intuicji oraz zestrajania ciała i umysłu. Daje sobie czas na rozwój. Daje czas również widzom na zestrojenie ich własnych ciał z ciałem performerki. Tens to również napięcie, uważność i spokój, a także siła, którą zawsze można odnaleźć biorąc głęboki wdech i wydech, stojąc mocno na nogach.

Tens (z j. ang. transcutaneous electrical nerve stimulation) to metoda przezskórnej i elektrycznej stymulacji nerwów, stosowana w terapii przeciwbólowej, wykorzystująca impulsy elektryczne o niskiej amplitudzie. Umieszczenie elektrod na skórze sprawia, że prąd przepływa do nerwów obwodowych i pobudza je w dwojaki sposób: blokując impuls nerwowy niosący informację o bólu do mózgu oraz inicjując powstawanie substancji przeciwbólowych – beta-endorfin.

Międzynarodowy Festiwal
Tańca Współczesnego Kalejdoskop

PREMIERA

4 WRZEŚNIA 2020 r.

MIEJSCE

Uniwersyteckie
Centrum Kultury

.

OPOLSKA SCENA TAŃCA

POKAZ

4 grudnia 2023 r.

SCENA

DUŻA SCENA

czas

30 min

wiek widzów

12+

Uwaga! W spektaklu został użyty
efekt stroboskopu.

Kiedy gramy?

04.12. / PONIEDZIAŁEK

19.00

25.06. / niedziela

20.00

Twórcy

Koncepcja, choreografia, taniec

Marta Wołowiec

czarne #profilowe

Muzyka

Wojciech Kiwer

Taniec, kreacja

Magda Wolnicka

Kostiumy

Zofia Jakubiec

Produkcja

Aleksandra Kotapska

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

„Ruch, jakim operują performerki, doskonale współgra z atmosferą przedstawienia. Sposób, w jaki się poruszają, zachwyca i hipnotyzuje, tworząc klimat jak ze snów.”

Alicja Iwańska, taniecpolska.pl

„(…) potrafi rozśmieszyć, a nieraz też skłonić do refleksji. Działa jak dobrze skrojone kino gatunkowe, z rozwiązaniami z którymi teatr, moim zdaniem, mógłby częściej eksperymentować”.

Henryk Mazurkiewicz, teatralny.pl

Festiwale i nagrody

  • Nagroda za reżyserię dla Yulii Maslak podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Spektakl zajął 2. miejsce w głosowaniu publiczności podczas XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZYWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA.
  • Pokaz w ramach XXI Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2022

Dokumentacja fotograficzna i filmowa
Edyta Dufaj

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

Reżyseria
Jędrzej Wielecki

specjalne podziękowania dla:

Studia Naturalna Harmonia w Opolu za użyczenie sali na próby

Centrum przygotowania motorycznego Red Wing Fitness za użyczenie sali na próby

Dariia Novykova

Nataliia Pysarieva

Yerheniia Prysiazhna

Halyna Ryba

Kseniia Svistun

Kateryna Vasiukova

Nina Zakharova

Producentem przedsięwzięcia jest Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury

Mecenasem spektaklu jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia.

Skip to content